KLIK! KLIK!

My Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 5, 2010

Setelah lama x memasak


Rasanya dah lama x memasak...bulan puasa aritu pun asyik beli aje juadah berbuka..lepas balik cuti raya pun sama juga asyik makan kat luar aje...akhirnya ahad lepas sempat juga masak walaupun simple aje masakannya..rasa puas hati....walaupun hubby x kisah kalau saya nak masak ke x, tapi saya paham mesti dalam hati dia akan cakap bilalah nak 'makan masakan bini aku ni'...dulu2 masa baru kawin bukan main lagi..balik keje x sempat buka baju keje dah duduk kat dapur...siap sinsing lengan bagai sbb kalau boleh nak makan sebelum maghrib....teringat pulak masa zaman baru kahwin..hehe :) tapi sekarang bukan malas nak masak tapi hubby sekarang ni dah x berapa nak makan sangat sebab dia kata dia dah gemok n perut dia dah boroi...xnak makan malam...so, kami pun dah jarang nak beli barang basah nak simpan dalam fridge tu...kadang2 beli ikan,ayam n sayur kena simpan lama barulah masak...sebab balik keje hubby kata x yah masaklah..klu nak makan sangat hubby tapau aje kat kedai bawah rumah tu...

ikan siakap sweet sour



Sebenarnya menu ari ahad tu saya masak ikan siakap sweet sour,ketam goreng bercili ngan sayur campur...tapi gambar ketam n sayur malas nak snap lar..hehe..rasa puas bila dapat makan masakan sendiri n bila tengok hubby makan sampai licin...lauk tu semua habis masa makan tengah hari je...bila malam pikir nak makan ke x...tapikan malam ahad tu, hubby pun konon2 nak diet la..tapi kitorang boleh pergi makan steak pulak kat selayang baru....camner la nak kurus ni..hehe


5 comments:

Aizuddin Hanis said...

sedapnye~~~

Sharina said...

memanglah sedap..hehe

lain kali boleh suruh pejal masakkan kat rumah sewa tu ye....

popo said...

pejal da mask da ritu...hahahha..sedap gak...mantap...tp da lame ejal x masak..pejal masak taun lepas sweet sour nie...hahahahha..ikan siakap mahal nk beli....

popo said...

ikan siakap sweet sour...waaaaaaaaaaa.....nk akan...pejal ader masak gakk..samer ke rase nyer nie..hahahhaha...tp pejal masak taun lepas....hahahah....nk makan ikan siakap mahal la...huhuhu

Sharina said...

korang untung pejal dapat makan masakan pejal..... :)